czwartek, 27 kwietnia 2017

Jagielnik. "Sernik" jaglany z konfiturą różaną na spodzie z samopszy

Pyszna alternatywa dla tradycyjnego sernika - jagielnik pieczony jak sernik, z dodatkiem jaj i mleka roślinnego. U nas wystąpił na Wielkanoc, ale jakoś do tej pory nie było czasu by wrzucić przepis... ;)

Składniki na spód:
  • 1.5 szkl mąki z samopszy (używam typu 1850, od BioBabalskich)
  • 1/2 łyżeczki soli himalajskiej /morskiej
  • 1 łyżka nierafinowanego cukru
  • 1/2 kostki masła
  • kilka łyżek wody

Składniki warstwy jaglanej:
  • 1 szkl kaszy jaglanej (suchej)
  • 2 szkl mleka roślinnego (owsiane, sojowe, migdałowe)
  • 1 szkl orzechów nerkowca, namoczonych przez minimum 6-8h 
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 6-7 jaj, najlepiej z chowu ekologicznego
  • sok z 2 cytryn
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 3/4 szkl syropu z agawy (lub więcej, do smaku)
  • szczypta soli
Zaczęłam od przygotowania spodu - mąkę przesiałąm, dodałam sól, cukier oraz pokrojone masło i 2-3 łyżki wody Zagniotłam ciasto, które następnie rozwałkowałam i przeniosłam do okrągłej tortownicy. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut.

Kaszę jaglaną przelałam wrzątkiem, a następnie ugotowałam w mleku sojowym (można użyć innego roślinnego). Ostudziłam.

W kielichu blendera umieściłam namoczone orzechy nerkowca (odcedzone), ugotowaną kaszę oraz pozostałe składniki warstwy "serowej". Włączyłam blender na maksymalną prędkość i po uzyskaniu gładkiej masy przelałam ją na podpieczony spód. Masy wyszło trochę więcej niż potrzeba, dlatego część przełożyłam do wysmarowanej olejem kokosowym kokilki i upiekłam osobno.

Jagielnik piekłam w kąpieli wodnej (poniżej blachy z ciastem umieściłam blachę z gorącą wodą) przez ok. 1 godzinę.

Po ostudzeniu posmarowałam ciasto konfiturą różaną (rozgrzałam ją uprzednio, by łatwiej się smarowało).

2 komentarze:

  1. Jedno z nielicznych zdjęć, które naprawdę przypomina prawdziwy sernik! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Smakował tak, że Ci co próbowali dali się nabrać ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...