poniedziałek, 2 listopada 2015

Razowe paluchy wiedźmy

Nasze Halloweenowe wypieki. Jak Wam się podobają? Pyszne maślane ciasteczka, na które pomysł zaczerpnęłam z bloga mojewypieki.com - oczywiście modyfikując w zasadzie wszystko, tylko kształt został taki sam :) Użyłam razowej mąki orkiszowej i owsianej, nierafinowanego cukru pudru (którego ilość też zmniejszyłam). Polecam na przyszłoroczne święto!

Składniki (na ok 50 paluchów):
  • 1.5 szkl mąki owsianej (zmieliłam płatki)
  • 2 szkl mąki orkiszowej razowej
  • 3 łyżki cukru nierafinowanego zmielonego na puder (za pomocą młynka do kawy lub blendera)
  • 200g twardego masła
  • szczypta soli morskiej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (użyłam bez fosforanów)
  • blanszowane migdały
  • ew. dżem (użyłam domowego porzeczkowego)
Oba rodzaje mąki umieściłam w misce, dodałam cukier puder, sól oraz proszek do pieczenia, a następnie pokrojone w kawałki masło. Szybko zagniotłam kruche ciasto, z którego następnie formowałam wałeczki (cieńsze niż najmniejszy palec) i kroiłam na ok. 5-6 cm kawałki. Do każdego przyczepiałam paznokieć z połówki migdała (pod niektórymi umieszczałam odrobinę dżemu porzeczkowego) i lekko nacinałam zagięcia palców. Uformowane ciasteczka schłodziłam ok. 20 minut w lodówce, a następnie piekłam ok. 15 minut w temperaturze 180 stopni. Studziłam na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...