piątek, 31 lipca 2015

Tarta z jarmużem i marynowaną cebulą

Bardzo smakuje mi połączenie jarmużu z marynowaną cebulą. Postanowiłam tym razem wykorzystać je jako farsz tarty. Spód jak zwykle razowy (orkiszowy), a na wierzchu mozzarella... Mmmm... pycha! :)

Składniki ciasta:
  • 1.5 szkl mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 1850)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 4-5 łyżek oliwy
  • woda
Składniki na farsz:
  • pęczek jarmużu (nasz składał się z 5 sporych liści)
  • 1 cebula, pokrojona w pióra
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 kulka mozzarelli, pokrojona w plastry
  • 5 jaj, najlepiej z chowu ekologicznego
  • sól morska
Wszystkie składniki ciasta wymieszałam, zagniotłam elastyczne ciasto, rozwałkowałam je i umieściłam w formie na tartę. Odcięłam wystające kawałki (wykorzystuję je do wykonania dwóch małych tart dla Córeczek), ponakłuwałam ciasto i wstawiłam na 20 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (lub 150 z termoobiegiem, 15 minut).

W trakcie podpiekania się spodu przygotowałam farsz. W małej miseczce wymieszałam miód z octem balsamicznym i oliwą; do marynaty dodałam cebulę, wymieszałam i odstawiłam.

Jarmuż umyłam, wykroiłam grube łodygi, a liście pokroiłam na mniejsze kawałki. Wrzuciłam je do miski, posoliłam i (teraz następuje brudząca część) masowałam przez kilka minut aż liście zrobiły się ciemno zielone, po czym dodałam cebulę wraz z marynatą i wymieszałam. Dodałam jajka, wymieszałam i przełożyłam farsz na podpieczony spód. Na wierzchu ułożyłam plastry mozzarelli.

Tartę wstawiłam ponownie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 25 minut (z termoobiegiem 150, 20 minut). Kroiłam po przestudzeniu.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...