wtorek, 11 sierpnia 2015

Makaron z cukini z pesto dyniowym i pomidorami

W dzisiejszym daniu wykorzystałam makaron pozostały z poprzedniego dnia oraz cukinię, której sporą ilość miałam w lodówce. Po raz pierwszy przygotowałam ją w ten sposób - tnąc na cienkie paski przy pomocy specjalnego nożyka julienne. Danie dobre na upały, bo nie wymagające gotowania...

Składniki (dla 5-6 osób):
  • 1 średnia cukinia
  • ok. 250g ugotowanego makaronu spaghetti (pełnoziarnistego)
Składniki na pesto:
  • 1 szkl uprażonych pestek dyni
  • listki z 1 pęczka bazylii
  • ok. 1/2 szkl oliwy
  • sól morska, pieprz zielony
Składniki pomidorowej salsy:
  • 1 duży pomidor malinowy, obrany ze skóry
  • 3 pomarańczowe limy, obrane ze skóry
  • szczypta soli morskiej i pieprzu zielonego
  • 1 łyżka oliwy
Cukinię pokroiłam przy pomocy nożyka julienne, wrzuciłam na zimnej wody i odstawiłam do lodówki.

W międzyczasie przygotowałam pesto: pestki dyni zmieliłam (użyłam do tego blendera ręcznego), dodałam listki bazylii oraz oliwę, ponownie zmieliłam blenderem. Doprawiłam solą i pieprzem. Odstawiłam.

Pomidory drobno pokroiłam, doprawiłam solą i świeżo mielonym pieprzem oraz oliwą.

Cukinię odcedziłam i wymieszałam z ugotowanym makaronem oraz pesto bazyliowo-dyniowym. 

Na talerze nałożyłam porcję spaghetti oraz pomidorową salsę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...