niedziela, 4 marca 2018

Orzechowiec z mąki razowej, z budyniem jaglanym

Tak jak każde ciasto i orzechowiec musiał u nas w domu ulec przemianie na lepsze ;) Ciasto zrobiłam z mąki razowej (używałam zarówno orkiszowej jak i samopszy), a budyń - z kaszy jaglanej. Wyszło bardzo pyszne ciasto, które polecam nie tylko na Święta! :)

Składniki na ciasto (28x35cm):
  • 500g mąki orkiszowej razowej /z samopszy razowej (używam typu 1850)
  • 200g masła
  • 3 kopiaste łyżki miodu
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 2 jajka z chowu ekologicznego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów)
Warstwa orzechowa:
  • 1.5 szkl posiekanych orzechów włoskich (ok. 100g)
  • 2 kopiaste łyżki miodu
  • 1 łyżka cukru dark muscovado
  • 50g masła
Krem budyniowy:
  • 1 szkl suchej kaszy jaglanej
  • 3 szkl mleka roślinnego
  • 1 laska wanilii
  • 1/2 szkl ksylitolu
  • 2 łyżki oleju kokosowego /masła
Ponadto: dżem z czarnej porzeczki

Mąką przesiałam do miski, dodałam proszek do pieczenia. Pozostałe składniki podgrzałam w małym garnuszku, następnie przelałam do mąki i zagniotłam ciasto. Ciasto podzieliłam na 3 części. Każdą z części rozwałkowałam na cienki placek i piekłam w blasze wyłożonej papierem do pieczenia ok. 15 minut w temperaturze 180 stopni. Na wierzchu trzeciego placka umieściłam warstwę orzechową (miód, cukier i masło rozpuściłam w garnuszki, wymieszałam z posiekanymi orzechami i wylałam na blat PRZED UPIECZENIEM). Blaty odstawiłam do ostygnięcia.

By przygotować budyń zagotowałam mleko z wanilią, dodałam kaszę i gotowałam na wolnym ogniu 20 minut. Następnie dodałam olej kokosowy i ksylitol; zmiksowałam blenderem ręcznym.

Pierwszy blat posmarowałam dżemem z czarnej porzeczki, a następnie połową kremu budyniowego (nie należy czekać aż budyń ostygnie, bo wtedy robi się bardzo gęsty). Na wierzch położyłam drugi blat, na którym wyłożyłam pozostały budyń, który z kolei przykryłam ostatnim blatem z warstwą orzechową.

Ciasto najlepiej smakuje na drugi (lub kolejny) dzień. Jeśli przetrwa do tego czasu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...