czwartek, 31 lipca 2014

Pyszna owsianka z jagodami, karobem i syropem klonowym

Ostatnio to ulubione śniadanie moich córeczek. Zdarza się, że kilka dni pod rząd jadłyby tylko owsiankę. Nawet nie musi być z owocami (tutaj akurat użyłam jagód, ale jemy też z malinami, brzoskwiniami, borówkami, morelami, porzeczkami - każdy owoc się nada). Ale karob musi być obowiązkowo! I syrop klonowy ;) Owsianka jest wspaniałą potrawą, bo gotuje się praktycznie sama - w tym czasie można zająć się zupełnie innymi rzeczami, pamiętając by za 15-20 minut do niej wrócić...

Od miesiąca gości u nas Nowy Członek Rodziny, w związku z czym moja dieta jest nieco ograniczona i trochę nudna. Mam kilka zdjęć potraw zrobionych jeszcze w ciąży, więc mam nadzieję, że znajdę chwilkę by je tutaj wrzucić. Spróbuję też podzielić się kilkoma potrawami, które mogą jeść karmiące Mamy. Jak widać jednak po częstotliwości ostatnich wpisów, ciężko jest mi znaleźć czas by zaistnieć w internecie ;)

Składniki (na 4 porcje):
  • 1 szkl płatków owsianych (nie błyskawicznych)
  • 2,5 szkl wody
  • 1/2 szkl mleka roślinnego (używam zwykle owsianego lub ryżowego)
  • szczypta soli
  • do podania: syrop klonowy, karob, jagody (lub inne owoce)
Wodę zagotowuję, dodaję sól oraz płatki owsiane. Gotuję na małym ogniu przez ok. 15-20 minut. Dodaję mleko roślinne. Odstawiam na chwilę, po czym przekładam do miseczek i dodaję karob, owoce oraz syrop klonowy do smaku.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...