wtorek, 8 lipca 2014

Wegańska pizza orkiszowa z bobem, cebulą i papryką

Pizza na orkiszowym cieście, posypana wegańską "parmezanową" posypką, którą już prezentowałam w tym przepisie :) Wszystkim nam bardzo smakowała...

Składniki na ciasto:
  • 2.5 szkl mąki orkiszowej razowej
  • 25g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka miodu lub innej substancji słodzącej (cukier nierafinowany, syrop z agawy, itp.)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • woda, w takiej ilości by powstało elastyczne ciasto (u mnie ok 1.5 szkl)
Obłożenie:
  • sos pomidorowy: 3 łyżki przecieru pomidorowego, 2-3 łyżki wody, 1 łyżka octu balsamicznego, 1-2 łyżki oliwy, przyprawy (użyłam ziół prowansalskich, czosnku niedźwiedziego oraz pieprzu ziołowego)
  • ok. 300g ugotowanego, obranego bobu
  • 1/2 czerwonej papryki, pokrojonej w paski
  • 1/2 cebuli, pokrojonej w pióra
  • posypka "parmezanowa" (1 szkl zblanszowanych migdałów, zmiksowanych z dodatkiem 2-3 łyżeczek płatków drożdżowych i szczyptą soli morskiej)
Z drożdży, miodu, 1/2 szkl wody oraz kilku łyżek mąki zrobiłam zaczyn, który odstawiłam na 15-20 minut by drożdże "ruszyły". Następnie przełożyłam zaczyn do pozostałej mąki, dodałam sól i taką ilość wody by otrzymać elastyczne ciasto. Zagniatałam kilka minut, po czym odstawiłam ciasto na ok. 1h do wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzałam do 200 stopni (trzymałam w nim blachę, na której następnie piekłam pizzę).

Wszystkie składniki sosu wymieszałam.

Gdy ciasto wyrosło jeszcze raz je zagniotłam, rozwałkowałam i ułożyłam na gorącej blasze posypanej mąką. Wstawiłam na 5 minut do piekarnika, by podpiec ciasto. Następnie wyjęłam je z piekarnika, rozsmarowałam sos, obłożyłam bobem, papryką oraz cebulą. Ponownie wstawiłam do piekarnika na ok 10 minut.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika pokroiłam je na kawałki, które posypaliśmy "parmezanową" posypką.

2 komentarze:

  1. Miód wegański? Co nie zmienia faktu, że taką pizzę zjadłabym bez zastanowienia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam, że do ciasta użyłam miodu ;) Zawsze można go zamienić na cukier :P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...