poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Ciasto kawowe z czarnymi porzeczkami (na razowej mące)

Ostatnio mam większe zapotrzebowanie na słodycze. Z tego powodu częściej piekę ciasta, babeczki i przygotowuję inne pyszne słodkości. Tym razem przedstawiam ciasto kawowe z dodatkiem czarnej porzeczki. Próbowaliśmy je w kilku wersjach, np. używając kawy zbożowej zamiast tradycyjnej (ta wersja była nieco mniej wyrazista w smaku), albo czerwonej zamiast czarnej porzeczki (była równie smaczna). Ciasto zostało posypane cukrem pudrem, który zrobiłam z brązowego cukru trzcinowego (zmieliłam go przy użyciu blendera ręcznego, który ma największą moc z dostępnych w naszym domu tego typu urządzeniach). Do przygotowania tego ciasta nie jest potrzebny mikser, wszystkie składniki można wymieszać łyżką lub trzepaczką, tak jak ja to zrobiłam. Smacznego!

Składniki (tortownica 23cm):
  • 1/2 szkl mocnej kawy
  • 1/2 szkl mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • 3-4 jajka, najlepiej z chowu ekologicznego
  • 1/3 szkl oleju (użyłam z pestek winogron)
  • 3 łyżki nierafinowanego cukru trzcinowego
  • ok. 2.5 szkl mąki razowej (użyłam pszennej 2000, bo skończyła nam się orkiszowa)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów)
  • ok. 1 szkl czarnej porzeczki
  • 1 łyżeczka cukru pudru, do posypania (najlepiej z nierafinowanego cukru)
W misce wymieszałam wszystkie płynne składniki, następnie dodałam mąkę, cukier oraz proszek do pieczenia. Wymieszałam i przelałam do formy tortowej wyłożonej papierem do pieczenia.

Na cieście wyłożyłam porzeczki.

Blachę wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piekłam 35-40 minut.

Po wyjęciu ciasto lekko przestudziłam i posypałam cukrem pudrem.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...