środa, 23 marca 2016

Słodka tarta z wiśniami i budyniem jaglanym

Słodka tarta - na owsianym spodzie budyń jaglany z czekoladą i wiśnie. Bardzo smaczne połączenie :)

Składniki na spód (forma 18cm):
  • 1.5 szkl płatków owsianych
  • 1 łyżka cukru nierafinowanego (użyłam dark muscovado)
  • szczypta soli morskiej /himalajskiej
  • 2 łyżki oleju kokosowego /masła
  • woda /mleko roślinne
Składniki na farsz:
  • 1 szkl wydrylowanych wiśni (użyłam mrożonych)
  • ok. 25g czekolady gorzkiej (użyłam 85%), posiekanej
  • 1 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • 3/4 szkl mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • 1 łyżka skrobi kukurydzianej /ziemniaczanej
  • 1 jajko (opcjonalnie)
  • 1/2 szkl orzechów nerkowca
  • szczypta soli
  • 3 łyżki syropu klonowego
Płatki owsiane zmieliłam w malakserze (niezbyt drobno), dodałam sól, cukier, masło i odrobinę wody; zagniotłam kruche ciasto, które następnie przełożyłam do formy na tartę. Ciasto ponakłuwałam widelcem i wstawiłam na 15 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

Składniki farszu (poza wiśniami i czekoladą) wrzuciłam do kielicha blendera (używam Vitamix) i zmiksowałam na gładką masę, dodałam posiekaną czekoladę, wymieszałam ręcznie. Masę przelałam na podpieczony spód, na wierzchu ułożyłam wiśnie. Wstawiłam ponownie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, tym razem na 25 minut.

Kroiłam po ostudzeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...