czwartek, 31 marca 2016

Pasztet soczewicowo-pieczarkowy

Pasztet, który w tym roku wylądował na naszym świątecznym stole.
Niezawodne połączenie soczewicy (tym razem zielonej) i pieczarek (brązowych, ekologicznych - prosto z Ekoluda :)) Bardzo smaczny! Polecamy :)


Składniki (na formę keksową):
  • 1.5 szkl soczewicy zielonej, namoczej przez noc
  • kawałek glonu kombu
  • 500g pieczarek (użyłam ekologicznych brązowych), pokrojone w kostkę
  • 1 filiżanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 jajko
  • 1 duża cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 łyżki masła sklarowanego /oleju kokosowego
  • 3-4 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • przyprawy: tymianek, rozmaryn, pieprz, sól morska lub himalajska
Namoczoną soczewicę ugotowałam w podwójnej ilości wody z dodatkiem glonu kombu. Pod koniec gotowania posoliłam.

Cebulę zeszkliłam na 1 łyżce masła sklarowanego. Pieczarki usmażyłam na drugiej łyżce masła sklarowanego.

Soczewicę, cebulę, pieczarki oraz kaszę jaglaną umieściłam w kielichu blendera i zmiksowałam na gładką masę (nie zmieściłam wszystkiego na raz, mieliłam składniki w dwóch turach). Masę przełożyłam do miski, dodałam czosnek i pozostałe przyprawy oraz jajko. Wymieszałam.

Tak przygotowaną masę przełożyłam do formy keksowej wyłożonej papierem do pieczenia.

Piekłam ok. 1 godziny w temperaturze 200 stopni. Po wyjęciu z piekarnika ostrożnie wyjęłam z formy i ostudziłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...