poniedziałek, 7 marca 2016

Złota kiszona kapusta (z dodatkiem kurkumy)

Złoty to ulubiony kolor mojej młodszej córeczki. Specjalnie dla niej powstała więc złota kapusta kiszona! :) Przepis znalazłam na anglojęzycznym blogu Greenkitchenstrories; odrobinę go zmieniłam, bo brakowało mi akurat jednego składnika (który po prostu pominęłam). Kapusta wyszła bardzo smaczna i wszystkim nam zasmakowała, więc na pewno ją jeszcze powtórzę :)

Składniki:
  • 2 małe białe kapusty, poszatkowane
  • 2-3 marchewki, starte na grubych oczkach
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 1 łyżeczka startej kurkumy
  • 2 łyżeczki suszonej kurkumy
  • 2-3 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 2 łyżki soli morskiej lub himalajskiej
  • szczypta kminu rzymskiego (lub kminku)
Kapustę i marchew umieściłam w dużej misce. Dodałam imbir, kurkumę czosnek i sól - mieszałam kilka minut, aż kapusta puściła sok (założyłam do tego celu rękawiczki - kurkuma straaasznie brudzi!). 

Warzywa przełożyłam do glinianego garnka; przykryłam talerzem, na którym umieściłam obciążnik; garnek przykryłam ściereczką. Odstawiłam na 2 tygodnie w ciepłe miejsce.

Po tym czasie przełożyłam kapustę do słoików (porządnie ubijając) i wstawiłam je do lodówki, by spowolnić proces kiszenia.

2 komentarze:

  1. bardzo lubię kiszoną kapustę,a jak taka domowa ,to już w ogóle pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kiszonki, zwłaszcza teraz w okresie zimowym. Chętnie spróbuję takiej złotej wersji :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...