piątek, 28 czerwca 2013

Quinoa. Moja nowa miłość ;)


Kupiłam ostatnio kilogramowe opakowanie białej quinoa i postanowiłam powoli zacząć ją wykorzystywać w kuchni ;) Quinoa jako nieliczny pokarm pochodzenia roślinnego posiada wszystkie niezbędne aminokwasy potrzebne człowiekowi. Poza tym jest smaczna i dlatego warto ją jeść!
Na pierwszy ogień poszła zwyczajnie ugotana kasza z dodatkiem duszonych warzyw i szybkiego sosu pomidorowego. Prosto i smacznie.

Składniki (na 4 porcje):
  • 2 filiżanki quinoa białej
  • 1 duża cebula, posiekana w piórka
  • 2 średnie marchewki, pokrojone w półplasterki
  • 2 małe cukinie, pokrojone w półplasterki
  • garść kiełków fasolki mung
  • 1 ząbek czosnku, zmiażdżony
  • kawałek imbiru, zmiażdżonego
  • 1/2 opakowania koncentratu pomidorowego (najchętniej używam naturalnego, domowego, bez jakichkolwiek dodatków)
  • oliwa z pierwszego tłoczenia
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia (do sosu)
Quinoa ugotowałam w podwójnej ilości wody (tzn. na 2 filiżanki quinoa użyłam 4 filiżanek wody) z dodatkiem soli.

Cebulę zeszkliłam na oliwie, po czym dodałam czosnek i imbir oraz marchew, a po ok. 5 minutach cukinię i fasolkę mung. Warzywa pozostawiłam pod przykryciem przez ok. 10 minut na małym ogniu. Na koniec dodałam sól i pieprz (użyłam zielonego) do smaku.

By przygotować szybki sos pomidorowy użyłam koncentratu pomidorowego oraz wody (ok. 1,5 szklanki). Wodę wymieszałam z koncentratem, dodałam suszoną bazylię; po zagotowaniu dodałam 1 łyżkę oliwy z oliwek.

Ugotowaną quinoa ułożyłam na talerzu, wewnątrz utworzonego z niej okręgu umieściłam uduszone warzywa, a kaszę polałam sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...