piątek, 6 marca 2015

Prosty bananowo-cytrynowy chlebek z orzechami włoskimi

Proste ciasto nie wymagające użycia miksera. Wystarczy łyżka i widelec (do zmiażdżenia bananów), a nawet sam widelec dałby radę ;) Niezbyt słodkie, pełne orzechów; jeśli ktoś lubi może dodać także wszelkiej maści pestek i suszonych owoców. My wolimy wersję oszczędniejszą, z samymi orzechami. Znika niezwykle szybko ;)

Składniki (na 1 formę keksową):
  • 3 duże, dojrzałe banany, zgniecione widelcem
  • 1 cytryna, sok + otarta skórka (używam bio cytryn, niewoskowanych)
  • 2-3 jajka, z chowu ekologicznego
  • 1/3 szkl oleju z pestek winogron
  • ok. 1/2 szkl mleka roślinnego (używam owsianego)
  • szczypta soli
  • 2.5 szkl mąki orkiszowej razowej (używam typu 2000)
  • 2-3 łyżki cukru nierafinowanego (użyłam demerara)
  • ok. 1 szkl wyłuskanych orzechów włoskich, połamanych na mniejsze kawałki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Do miski wsypałam mąkę, sól, cukier, orzechy, sodę i proszek oraz skórkę otartą z cytryny. W innym naczyniu wymieszałam zgniecione banany z sokiem z cytryny, jajkami i mlekiem. Przelałam do miski z suchymi składnikami. Wymieszałam łyżką. Przełożyłam do wysmarowanej i wysypanej mąką formy. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 40 minut. Studziłam na kratce.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...