czwartek, 7 maja 2015

Gulasz z białej fasoli z dodatkiem gorzkiej czekolady

Za oknem wczoraj było mokro, szaro i buro, a na naszych talerzach rozgrzewający gulasz z białej fasoli z dodatkiem gorzkiej czekolady (pomysł na dodanie do gulaszu czekolady zaczerpnęłam tutaj). Pyszne, sycące i rozgrzewające danie!

Składniki:
  • 400g białej fasoli, namoczonej przez noc
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • 1 czerwona cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 czerwone papryki, pokrojone w kostkę
  • 2 małe bakłażany, pokrojone w kostkę (skórkę obieram)
  • 200g brązowych pieczarek, pokrojonych w ćwiartki (mogą być zwykłe)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 20g czekolady gorzkiej (użyłam 74%)
  • 2 łyżki oliwy
  • przyprawy: wędzona papryka, zioła prowansalskie, sól morska, pieprz kolorowy, sos sojowy
  • ponadto: kasza jaglana ugotowana w podwójnej ilości wody
Fasolę ugotowałam w szybkowarze. Odstawiłam (do gulaszu zużyłam ok. 1 szkl mniej ugotowanej fasoli).

Na oliwie zeszkliłam cebule, dodałam paprykę, a następnie pieczarki i bakłażany. Doprawiłam solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Dusiłam na wolnym ogniu ok. 20 minut, po czym dodałam ok. 1/2 szklanki wody, koncentrat pomidorowy, ugotowaną fasolę i paprykę wędzoną. Gotowałam na bardzo małym ogniu przez kolejne 30 minut. Pod koniec gotowania dodałam czekoladę. Doprawiłam sosem sojowym.

Podałam z ugotowaną na sypko kaszą jaglaną.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...