środa, 20 maja 2015

Rizotto z burakami i nerkowcami

Kolejne proste danie. Ryż z dodatkiem pieczonych buraków i orzechów nerkowca. Jak zwykle przygotowując buraki w piekarniku nie ograniczam się do tych kilku użytych w poniższym przepisie, piekę ich więcej i potem przechowuję przez kilka dni w lodówce i wykorzystuję w różnych daniach :)

Składniki:
  • 1.5 szkl brązowego ryżu
  • 2-3 średnie buraki, upieczone w piekarniku
  • 4 szkl bulionu warzywnego (może być z ekologicznej kostki)
  • 1 czerwona cebula, drobno posiekana
  • 1 łyżka oliwy /masła sklarowanego
  • garść orzechów nerkowca
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy
Na oliwie lub maśle sklarowanym zeszkliłam cebulę, dodałam ryż, chwilę smażyłam po czym zalałam go bulionem warzywnym i gotowałam na wolnym ogniu. Pod koniec dodałam pokrojone w kostkę buraki. Podałam posypane orzechami nerkowca w towarzystwie prasowanki z młodej kapusty i marchewki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...