sobota, 17 października 2015

Tarta gryczana z owczym jogurtem i figami

Figi - niedawno jeszcze były dostępne. Można je zamienić na inne jesienne owoce (np. gruszki). Prosta tarta gryczano-słonecznikowa (mocno chrrrrupie ;) z jogurtowym wnętrzem o smaku waniliowym. A na to figi. I syrop klonowy! Pyszne połączenie! Przepis pochodzi z książki "MyNewRoots" S.Britton, został przeze mnie nieco zmodyfikowany. Jogurt, którego użyłam to nasze niedawne odkrycie - znacie "Słodką owieczkę"? Nam najbardziej odpowiada akurat wersja biała, bez dodatku dżemu (i taki jogurt właśnie został tu użyty). Jeśli będziecie mieli okazję spróbować tego jogurtu serdecznie polecam!

Składniki ciasta (na tartę o średnicy 18cm):
Składniki obłożenia:
  • ok. 400ml gęstego jogurtu owczego (lub innego, w stylu greckim)
  • ziarenka z 1 strąka wanilii
  • 1 łyżka syropu klonowego + więcej do podania
  • 5 fig, pokrojonych w ósemki (lub innych miękkich owoców, np. gruszek)
Zmielony słonecznik połączyłam z mąką z kaszy gryczanej (ja zmieliłam w tym celu kaszę gryczaną niepaloną, ale jeśli nie masz takiej możliwości możesz kupić gotową mąkę gryczaną), solą i syropem klonowym. Dodałam masło sklarowane i zagniotłam ciasto (musiałam dodać 2-3 łyżki wody). Ciasto rozwałkowałam i umieściłam w blaszce do tarty (dno warto wyłożyć papierem do pieczenia, by łatwiej wyjąć upieczone ciasto). Nakłułam widelcem. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 20 minut (aż ciasto się zezłociło). Odstawiłam do całkowitego wystudzenia.

Jogurt wymieszałam z wanilią i syropem klonowym. Wyłożyłam na ostudzony spód. Na wierzchu ułożyłam figi. Polałam syropem klonowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...