poniedziałek, 14 listopada 2016

Chrupiący chlebek jaglany (ziołowo-paprykowy)

Tym razem chrupiący chlebek jaglany, trochę jak chrupki /nachos. Nadaje się zarówno na przekąskę (bardzo smakował moim dzieciom), jak i dodatek do różnych dań. Przygotowanie tego chlebka nie wymaga jakiegoś specjalnego sprzętu - wystarczy blender ręczny lub malakser (którego ja użyłam).

Składniki (na jedną dużą blachę):
  • 3 filiżanki ugotowanej i ostudzonej kaszy jaglanej
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej lub himalajskiej
  • po 1/2 łyżeczki bazylii, oregano i papryki wędzonej
  • 1 łyżka oliwy
Kaszę jaglaną umieściłam w malakserze i mieliłam kilka minut (aż zaczęła się tworzyć kulka ciasta). Dodałam przyprawy i olej, jeszcze raz wymieszałam uruchamiając na chwilę malakser. Uformowałam kulę z ciasta i przełożyłam pomiędzy dwie warstwy papieru do pieczenia. Rozwałkowałam na cienki, prostokątny placek (ok. 3 mm).

Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni (z termoobiegiem) na 20 minut, po czym pokroiłam na trójkąty i ponownie wstawiłam do piekarnika tym razem na 10 minut.

Smakują zarówno solo jak i jako dodatek (np. do ciecierzycy z karmelizowaną cebulą w sosie pomidorowym).

3 komentarze:

  1. unikam pieczywa ze sklepu, ale sama czasami piekę różne chlebki. Bardzo fajny i prosty pomysł, uwielbiam kasze jaglaną więc coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nachosy są! Jeszcze tylko dip i jestem gotowa na seans filmowy! xD
    Takie proste, a tyle radości. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...