poniedziałek, 27 lutego 2017

Pieczarki w winie porzeczkowym z wolnowara

Pyszny gulasz pieczarkowy z dodatkiem kalafiora, cukini i marchewki, wolnowarzony w porzeczkowym winie z dodatkiem przecieru pomidorowego - wyszedł przepyszny! Pieczarki wcześniej podsmażyłam (niektóre się nawet troszkę przypaliły...). Podałam z brązowym ryżem (okrągłym), ale pasowałaby też kasza jęczmienna, jaglana,gryczana, makaron...

Składniki:
  • ok. 1 kg pieczarek (użyłam brązowych, ekologicznych), pokrojonych w ćwiartki (większe) lub połówki (mniejsze)
  • 1/2 kalafiora, podzielony na różyczki 
  • 1 mała cukinia, pokrojona w półplastry
  • 1 duża cebula, posiekana
  • 1 duża marchew, pokrojona w plastry
  • 1 szkl wina porzeczkowego (użyłam z Manufaktur Maurera)
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki masła sklarowanego
  • przyprawy: 1 liść laurowy, kilka kulek ziela angielskiego, sól himalajska, świeżo mielony pieprz
Na 1 łyżce sklarowanegp masła zeszkliłam cebulę. Przełożyłam do wolnowara. Na tej samej patelni usmażyłam na pozostałym maśle pieczarki, które następnie wylądowały w garnku wolnowara.

Dodałam pozostałe warzywa i przyprawy oraz przecier pomidorowy i wino porzeczkowe. Wymieszałam. Wolnowar włączyłam na tryb HIGH na 3 godziny.

Podałam z okrągłym pełnoziarnistym ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...