niedziela, 19 lutego 2017

Wegańskie ciasto czekoladowe (z dodatkiem buraka) z kremem orzechowo-czekoladowym

W różnych zakątkach internetu można się natknąć na ciasta z wykorzystaniem warzyw - buraków, marchwi, pietruszki czy cukini. Marchewkowe ciasto już u nas było, postanowiłam więc spróbować buraczanego. Inspirowałam się przepisem z Jadłonomii. Zmieniłam jednak zarówno skład samego ciasta dodając do niego zmielone orzechy włoskie, jak i stworzyłam pyszny krem orzechowo-czekoladowy na wierzch. 

Składniki (na blachę 22cm x 34cm):
  • 2 duże buraki, upieczone i obrane ze skórki
  • 1 szkl mleka roślinnego
  • 1/2 szkl oleju kokosowego 
  • 2 łyżki siemienia lnianego (użyłam złotego), świeżo zmielonego (jeśli używamy blendera typu Vitamix, nie trzeba lnu wcześniej mielić)
  • 1 tabliczka czekolady gorzkiej, rozpuszczona w kąpieli wodnej (z lenistwa dorzuciłam połamaną czekoladę do kielicha Vitamixa - zmielił na gładko)
  • 4 łyżki kakao
  • 2 łyżki karobu
  • 1 łyżka kawy (użyłam zmielonej Arabiki - dodałam do mokrych składników do blendera)
  • szczypta soli
  • 1 szkl zmielonych orzechów włoskich
  • 1.5 szkl mąki razowej (użyłam orkiszowej, a innym razem z samopszy)
  • 4 łyżki cukru muscovado 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
  • 1 łyżka octu
Składniki kremu:
  • 1 szkl orzechów włoskich
  • 1 szkl daktyli
  • szczypta soli
  • po 2 łyżki kakao i karobu 
  • 1.5 szkl wody
Do kielicha blendera wkładam buraki, mleko, siemię lniane, olej, ocet, czekoladę, kawę i miksuję na najwyższych obrotach na gładką masę.

Mąkę mieszam z mielonymi orzechami, kakao, karobem, cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą i szczyptą soli. Dodaję mokre składniki. Mieszam i przekładam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w temperaturze 175 stopni (z termoobiegiem) przez ok. 45 minut. 

Przygotowuję krem - wszystkie składniki umieszczam w kielichu blendera i miksuję na gładką pastę, którą następnie przekładam na wystudzone ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...