środa, 15 lutego 2017

Slow cooking. Buraki po burgundzku (z wolnowara)



W przygotowaniu tego dania wykorzystałam mój nowy nabytek - wolnowar marki Crock Pot. Ponieważ to moje pierwsze dzieło wolnowarowe (owsianki nie liczę...), inspirowałam się dwoma przepisami znalezionymi w internecie, a pochodzącymi z blogów Jadłonomia oraz WeganNerd.

Składniki:
  • ok. 1 kg buraków, pokrojonych w duże kawałki
  • 1 pietruszka, pokrojona podobnie jak buraki
  • 250g brązowych pieczarek (najlepiej ekologicznych), pokrojone w ćwiartki
  • 3-4 małe cebule, obrane i pokrojone w ćwiartki
  • 1 główka czosnku, obranego i pokrojonego w mniejsze kawałki
  • 1 jabłko (użyłam renety), obrane i pokrojone w kostkę
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 3/4-1 szkl czerwonego wina
  • 1.5 szkl bulionu warzywnego (lub wody)
  • sól himalajska /morska
  • pieprz kolorowy
  • 2-3 liście laurowe
  • 5-6 ziarenek ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • szczypta rozmarynu
Cebule podsmażyłam na 1 łyżce oleju kokosowego, aż się zbrązowiły. Przełożyłam do naczynia wolnowara.

Na drugiej łyżce oleju kokosowego usmażyłam pieczarki. Przełożyłam do wolnowara.

Następnie dodałam pozostałe składniki (oprócz tempehu), wymieszałam i włączyłam wolnowar na tryb HIGH na 6 godzin. 2-3 razy przemieszałam składniki w trakcie gotowania. 

Podałam z kaszą gryczaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...