niedziela, 12 marca 2017

Wegański majonez chrzanowy ze słonecznika

Był już na blogu majonez z kaszy jaglanej, który bardzo lubię, ale nie zawsze mam pod ręką ugotowaną i ostudzoną kaszę, dlatego z potrzeby powstał majonez słonecznikowy. Tym razem wzbogaciłam go o starty chrzan (użyłam gotowego, ze słoiczka). Bardzo nam smakował, zarówno do sałatki warzywnej - jako sos, jak i jako dip do warzyw. By majonez był nieco bielszy użyłam do niego mleka roślinnego, zamiast wody.

Składniki:
  • 1 filiżanka prażonych pestek słonecznika
  • 2-3 duże łyżki startego chrzanu (lub więcej, jeśli chrzan ma być bardziej wyczuwalny)
  • 1/2 łyżeczki soli kala namak
  • 2 łyżki płatków drożdżowych
  • 1-1.5 filiżanki przegotowanej i ostudzonej wody lub mleka roślinnego o łagodnym smaku, np. ryżowe (jeśli chcesz rzadszy majonez - dodaj 1.5 filiżanki, po dodaniu 1 filiżanki uzyskamy konsystencję dipu) 
Wszystkie składniki umieściłam w kielichu blendera wysokoobrotowego (używam Vitamix) i zblendowałam na gładką pastę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...