piątek, 24 marca 2017

Tort czekoladowo-kawowy z wegańskim jaglanym kremem waniliowym

Zgodnie z życzeniem Solenizantki powstał tort czekoladowo-kawowy z kremem waniliowym. Kakaowe ciasto biszkoptowe nasączyłam kawą i przełożyłam waniliowym budyniem jaglanym. Na wierzch ułożyłam ziarenka kawy w czekoladzie. Tort wyszedł smaczny, choć następnym razem dodam jeszcze trochę kawy do samego biszkoptu, żeby był bardziej kawowy :) Dla usprawnienia pracy biszkopt upiekłam dzień przed podaniem tortu.

Składniki na ciasto (tortownica 26cm):
  • 5 jaj z chowu ekologicznego, białka i żółtka osobno
  • 5 łyżek cukru muscovado
  • 5 łyżek mąki razowej orkiszowej (użyłam typu 1850)
  • po 1 kopiastej łyżce kakao i karobu
  • szczypta soli
  • ostudzona filiżanka mocnej kawy, posłodzona 1 łyżeczką cukru muscovado
Składniki kremu:
  • 1 filiżanka orzechów nerkowca
  • 3 filiżanki ugotowanej w mleku roślinnym kaszy jaglanej (jeszcze ciepłej, zaraz po ugotowaniu)
  • 3/4 filiżanki mleka roślinnego
  • 1/2 filiżanki oleju kokosowego
  • 1/2 filiżanki syropu z agawy (lub więcej do smaku)
  • ziarenka z 1 laski wanilii
  • 1 łyżeczka agaru
  • ziarna kawy w czekoladzie gorzkiej (do ozdoby)
Białka posoliłam i ubiłam na sztywną pianę, następnie dodawałam po 1 łyżce cukru nadal ubijając. Potem dodawałam po 1 żółtku, nadal ubijając. Do ubitych białek z żółkami dodałam przesiane kakao, karob i mąkę. Ostrożnie wymieszałam i przelałam ciasto do tortownicy, którą wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 30 minut.

By przygotować krem umieściłam wszystkie składniki w kielichu blendera (używam Vitamix) i zmiksowałam na gładko.

Ciasto przekroiłam wzdłuż na dwie części po całkowitym ostudzeniu. Spód ciasta nasączyłam kawą, a następnie posmarowałam 1/3 kremu. Przykryłam drugą częścią ciasta, nasączyłam je kawą i posmarowałam 1/3 kremu; pozostały krem zużyłam na posmarowanie boków i ozdobienie ciasta. Na wierzchu ułożyłam ziarna kawy w czekoladzie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...