piątek, 8 sierpnia 2014

Ryż na słodko na śniadanie - dwie wersje


Śniadania ostatnio jemy zwykle na ciepło. Czasem zostaje nam ryż z poprzedniego dnia. W naszym domu wykorzystujemy go do przygotowania śniadania. Ryż podgrzewamy w mleku roślinnym i dodajemy wybrane składniki. Może to być wanilia i syrop klonowy lub z agawy, albo domowy mus owocowy i migdały jak w drugim przykładzie. A może masz pomysł na jakieś inne dodatki?


Składniki:
  • ugotowany ryż brązowy
  • mleko roślinne (w ilości dwa razy większej niż ryż)
  • wybrane dodatki, np. 1 laska wanilii lub mus owocowy i blanszowane migdały
Ryż zalewam mlekiem, zagotowuję i gotuję na małym ogniu przez ok. 15 minut. Jeśli mamy ochotę na ryż waniliowy do mleka dodaję ziarenka z 1 laski wanilii (laski też wrzucam, a następnie przed podaniem wyciągam z garnka).

Ryż przekładam do miseczek i doprawiam do smaku: syropem klonowym /z agawy lub musem owocowymi blanszowanymi migdałami.

2 komentarze:

  1. jeśli o mnie chodzi, to jestem ogromną fanką ryżu na słodko! najbardziej smakuje mi z jabłkiem i duuużą ilością cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uhu migdały i brązowy ryż, tego na talerzu jeszcze nie miałem. Być może jestem z grubsza ciosany bo korzystam ze słoikowanych sklepowych jabłek, do przepisu użyłem gomarowskich. Zwyczajnie lubię smak w ten deseń z mlekiem owsianym. Wyszło zupłnie świetnie, gratki za pomysł na kolację :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...