czwartek, 11 września 2014

Szybki obiad. Kasza kuskus z botwinką i sałatką ogórkową

Tym razem propozycja na szybki obiad /kolację z kilku składników: kaszy kuskus (razowej), którą bardzo szybko przygotowujemy - wystarczy ją tylko zalać gorącym wywarem oraz botwinki i cebuli, uduszonych na sklarowanym maśle. Do tego sałatka z ogórków i pyszne danie gotowe! :)

Składniki (na 4-5 porcji):
  • 2 szkl razowej kaszy kuskus
  • 500ml bulionu warzywnego (zrobiłam z eko kostki wegetariańskiej)
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • szczypta pieprzu ziołowego
  • pęczek botwinki, buraczki pokrojone w paski, liście posiekane
  • 2 cebule, posiekane w pióra
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • po 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego i kolendry, szczypta soli morskiej
  • sałatka: 4-5 ogórków zielonych, 3-4 ogórki małosolne, 1 łyżeczka miodu, 1 łyżka oliwy /oleju rzepakowego, 2 łyżki jogurtu naturalnego (niekoniecznie), 1 ząbek czosnku (zmiażdżony)
Na sklarowanym maśle zeszkliłam cebulę, dodałam posiekane buraczki oraz zmielony w moździerzu kmin rzymski i kolendrę. Warzywa dusiłam ok. 15-20 minut na wolnym ogniu. Następnie dodałam liście botwinki, wymieszałam i po 1-2 minutach odstawiłam z gazu.

Kuskus zalałam gorącym bulionem. Odstawiłam, by napęczniał, a następnie doprawiłam sosem sojowym i pieprzem.

Ogórki zielone obrałam i pokroiłam w półplasterki, dodałam miód, czosnek i olej rzepakowy, następnie pokrojone w ten sam sposób ogórki małosolne. Na końcu wmieszałam jogurt.

Kuskus podałam z buraczkami w towarzystwie sałatki ogórkowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...