piątek, 25 grudnia 2015

Tofurnik potrójnie czekoladowy

A może czekoladowy tofurnik? Pyszne ciasto, dzięki pieczeniu w towarzystwie pary wodnej chyba jeszcze lepsze w smaku niż przygotowane bez jej udziału. W sam raz na świąteczny stół (i nie tylko ;)

Składniki na spód (tortownica o średnicy 22cm):
  • 1 szkl płatków owsianych
  • 1 szkl migdałów (użyłam ze skórką)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1-2 łyżki cukru muscovado lub kilka daktyli bez pestek
  • szczypta soli morskiej lub himalajskiej
Składniki ciasta:
  • 500g tofu naturalnego
  • 1.5 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 puszka mleka kokosowego (400ml; odjęłam 5-6 łyżek do polewy)
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • 6-7 łyżek soku z cytryny
  • 4 łyżki nierafinowanego cukru /syropu klonowego (użyłam dark muscovado)
  • 3 łyżki skrobi kukurydzianej
  • 3 łyżki kakao
  • szczypta soli (użyłam himalajskiej)
Składniki polewy:
  • 1 szkl daktyli bez pestek
  • 1/2 szkl kakao (użyłam raw)
  • 5-6 łyżek mleka kokosowego
  • kilka ziaren kakao, kruszonych
Do kielicha blendera wsypałam migdały. Zmieliłam na niskich obrotach. Dodałam płatki owsiane, szybko zmieliłam po czym dodałam cukier i masło sklarowane. Wymieszałam na wolnych obrotach. Przełożyłam spód do wyłożonej papierem do pieczenia okrągłej formy. Wstawiłam do lodówki.

Wszystkie składniki ciasta umieściłam w kielichu blendera. Zmiksowałam na najwyższych obrotach na gładką masę. Przelałam na przygotowany wcześniej spód.

Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Na kratce poniżej umieściłam naczynie z wodą. Po 20 minutach zmniejszyłam temperaturę do 120 stopni; piekłam ciasto jeszcze ok. 50 minut. Po tym czasie wyłączyłam piekarnik, zostawiając ciasto w środku na ok. 30 minut. Wyjęłam i studziłam na kratce.

Składniki polewy umieściłam w kielichu blendera i zmiksowałam na gładko. Posmarowałam nią ciasto, posypałam pokruszonym ziarnem kakao.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...