piątek, 6 grudnia 2013

Szybki obiad. Kasza kuskus z pieczonymi warzywami


Jesienne, szybkie danie. Warzywa piekły się w piekarniku ok. 20-25 minut. W tym czasie przygotowałam kuskus (no, niezupełnie ja...) i surówkę z rzepy. Pyszny obiad o nieco marokańskim pochodzeniu. Warzywa mają ciekawy posmak pieczonego czosnku i cebuli (które ja osobiście bardzo lubię). Wszystkim nam bardzo smakowało.

Składniki (dla 4 osób):
  • 1 bakłażan, obrany i pokrojony w kostkę
  • 1.5 papryki czerwonej, przekrojonej na połówki i wydrążonej (mogą być 2 całe, u mnie jedna połówka została pożarta na surowo przez dzieci)
  • 1 duża cebula, pokrojona w dużą kostkę
  • 3-4 ząbki czosnku, pokrojone w plasterki
  • 1/2 łyżeczki grubej soli morskiej
  • 3 łyżki oliwy
  • 200g kaszy kuskus, ugotowanej na parze
  • surówka: 2 czarne rzepy, szczypta soli, słodka śmietanka
Bakłażan wymieszałam z cebulą i czosnkiem, dodałam grubą sól morską oraz oliwę, wymieszałam i odstawiłam na kilka minut. Warzywa przełożyłam na wyłożoną papierem do pieczenia blachę, obok ułożyłam połówki papryki posmarowanej oliwą. Piekłam ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

W czasie gdy warzywa się piekły przygotowany został kuskus - moja Mama ugotowała go na parze, wcześniej mieszając z oliwą. Gotował się również ok. 25 minut.

W tym czasie przygotowałam także surówkę z rzepy - obrałam je i starłam na średnich oczkach, po czym posoliłam i odstawiłam na ok. 15 minut, a następnie dodałam słodkiej śmietany.

Upieczoną paprykę włożyłam na chwilę do foliowej torebki, by łatwiej zdjąć z niej skórę, po czym ją obrałam i pokroiłam w kostkę. Wymieszałam z upieczonymi pozostałymi warzywami oraz z kaszą kuskus.

Warzywa z kaszą wyłożyłam na talerze; podałam z surówką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...