czwartek, 5 grudnia 2013

Kasza jęczmienna z kapustą w pomidorowym curry


Naoglądałam się ostatnio gotującego Okrasę, który "łamał" akurat przepisy na kapustę kiszoną. I mnie się zachciało czegoś z kapustą. Nie miałam pod ręką zbyt wiele kiszonej (tylko ok. 10dag), ale w lodówce była za to biała, która trafiła do garnka. Do tego cebula szalotka, czosnek, curry i pomidory oraz kasza jęczmienna. Wyszło bardzo pyszne danie!

Składniki:
  • 1 szkl kaszy jęczmiennej ugotowanej w 2 szkl wody (użyłam szybkowaru)
  • 1/4 sporej kapusty białej, poszatkowanej
  • 250g cebul szalotek, pokrojonych w mniejsze kawałki
  • 100g kapusty kiszonej, poszatkowanej
  • 1 puszka pomidorów w soku
  • 3 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1/2 szkl wyłuskanych orzechów włoskich
  • oliwa
  • 1 łyżka masła lub oleju (do kaszy)
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, curry (2 łyżeczki), suszona kolendra (1/2 łyżeczki, zmielona), papryka wędzona
Szalotki zeszkliłam na oliwie, dodałam czosnek oraz przyprawy (1 łyżeczkę curry, kolendrę, paprykę). Chwilę dusiłam po czym dodałam oba rodzaje kapusty i puszkę pomidorów. Gotowałam na wolnym ogniu pod przykryciem ok. 25-30 minut, aż kapusta była miękka. Pod koniec gotowania dodałam drugą łyżeczkę przyprawy curry oraz orzechy (połamane na mniejsze kawałki).

Do ugotowanej kaszy dodałam łyżkę masła (by danie było wegańskie można użyć ulubionego oleju). Odstawiłam pod przykryciem na kilka minut.

Na talerze wyłożyłam kaszę, na niej ułożyłam warzywa. Ozdobiłam listkiem bazylii i podałam z ostrym ogórkiem konserwowym (z chili).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...