czwartek, 12 grudnia 2013

Szybkie danie. Wędzony tempeh z warzywami


Byłyśmy strasznie głodne, ja i młodsza córeczka. Musiałam więc szybko wymyśleć jakieś proste danie. W lodówce miałam tempeh wędzony (więcej o tempehu tutaj), trochę kukurydzy, por oraz groszek w zamrażarce. Danie wyszło bardzo smaczne i pożywne. Chociaż talerz mi się trochę ubabrał i nie było czasu go czyścić ;)

Składniki (na 2 porcje):
  • ok. 100g wędzonego tempehu, pokrojony w kostkę
  • kawałek pora, posiekany w półplasterki
  • garść groszku zielonego (użyłam mrożonego)
  • garść kukurydzy (użyłam z puszki, bez dodatku cukru)
  • 1-2 łyżki oliwy
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, sos sojowy
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku
Na oliwie udusiłam pora ze szczyptą soli i pieprzu, dodałam zielony groszek oraz trochę wody i dusiłam pod przykryciem ok. 5 minut aż woda odparowała. Następnie dodałam tempeh i sos sojowy, smażyłam ok. 3-4 minuty, dodałam kukurydzę. Chwilę podgrzałam.

Danie przełożyłam na talerze, posypałam koperkiem. Podałam z kiszonym ogórkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...