poniedziałek, 9 grudnia 2013

Falafel z gotowanej ciecierzycy. Z surówką z białej kapusty


Pierwszy raz zrobiłam kotleciki falafel z gotowanej ciecierzycy. Zwykle robiliśmy zupełnie inne falafele - z mąki z ciecierzycy, z kapustą i kalafiorem. Te, prezentowane dzisiaj, mają gładką konsystencję i są bardzo smaczne, choć zupełnie inne :) Smakowały wszystkim - zarówno dorosłym, jak i dzieciom.

Składniki (na 12-14 kotlecików):
  • ok. 300g ciecierzycy, namoczonej na noc i ugotowanej
  • 2 kromki razowego chleba, namoczone (użyłam domowego, na zakwasie)
  • 1/2 cebuli, drobno posiekanej
  • pęczek koperku, drobno posiekany
  • 3-4 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1 łyżeczka suszonej kolendry (liście)
  • po 1/2 łyżeczki kurkumy, kolendry (kuleczki), kminu rzymskiego - utarłam w moździerzu
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej do smażenia (użyłam z pestek winogron)
  • do podania: surówka z białej kapusty z marchewką i kukurydzą z dodatkiem oleju lnianego, oliwy, soku z cytryny, soli morskiej i pieprzu ziołowego (kapustę z marchwią sprasowałam przez ok. 30 minut)
Do malaksera wrzuciłam namoczony chleb oraz ciecierzycę i zmiksowałam na gładko. Dodałam cebulę, koperek, czosnek oraz pozostałe przyprawy, dobrze wymieszałam. Z masy formowałam kotleciki, które obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na złoto na oleju.

Podałam z surówką z białej kapusty. Niektórzy (czytaj mój Mąż ;) potrzebowali sosu - podałam więc taki, pomidorowo-warzywny.

2 komentarze:

  1. Wygląda pieknie:)ciekawe jak smakuje:) dowiemy się niedługo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pieknie:)ciekawe jak smakuje:) dowiemy się niedługo...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...