środa, 25 grudnia 2013

Tarta z kaszą jaglaną i brokułem

Tym razem danie, w którym zużyłam pozostałości z poprzedniego dnia - resztki kaszy jaglanej ugotowanej z dodatkiem pora oraz ugotowany na parze brokuł. Pierwszy raz użyłam w farszu kaszy jaglanej i muszę przyznać, że był to dobry pomysł. Tarta wyszła bardzo smaczna.

Składniki na ciasto:
  • 1 szkl mąki jęczmiennej
  • 1 szkl mąki pszennej /orkiszowej razowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 5-6 łyżek oliwy
  • woda, w takiej ilości by powstało elastyczne ciasto
Składniki na farsz:
  • ok. 1 szkl ugotowanej kaszy jaglanej (użyłam pozostałości z poprzedniego dnia, kasza była ugotowana z porem)
  • ok. 1 szkl ugotowanego na parze brokuła, podzielonego na mniejsze kawałki
  • 3 jajka, najlepiej "0" lub "1"
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy, czosnek niedźwiedzi
  • kawałek sera żółtego, startego na grubych oczkach
Wymieszałam wszystkie składniki na ciasto, zagniotłam, rozwałkowałam i przełożyłam do formy na tartę. Ponakłówałam widelcem i wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut.

W międzyczasie przygotowałam farsz - wymieszałam kaszę i brokuła, dodałam do nich przyprawy oraz jajka. Farsz przelałam na podpieczony spód i posypałam go startym serem. Wstawiłam ponownie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, tym razem na 25 minut.

Podałam z surówką z kiszonej kapusty i marchewki.

1 komentarz:

  1. Robię ją tysięczny raz i jeszcze nigdy nie napisałam, że jest spoko... otóż JEST! 😁😁😁

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...