czwartek, 27 lutego 2014

Czas na zupę! Wegetariański rosół

Dziś Tłusty Czwartek, a u nas - nie tłusto, bo przepis na wegetariański rosół :) Pyszna zupa! Robiliśmy ją już drugi raz w przeciągu krótkiego czasu - potrzebowaliśmy czegoś wzmacniającego. Jedliśmy z dodatkiem lanego ciasta zrobionego z mąki orkiszowej z dodatkiem amarantusa. Do tego trochę pietruszki zielonej. Mmmm.... Pycha!

Składniki:
  • ok. 2.5 l wody
  • 1-2 cebule, obrane, przekrojone na połówki i opalone nad gazem
  • 5 małych marchewek, wyszorowanych (najlepiej ekologicznych)
  • 2 pietruszki, wyszorowane (najlepiej ekologiczne)
  • kawałek selera, wyszorowanego (i też najlepiej ze źródła ekologicznego)
  • zielona część pora
  • kawałek imbiru (użyłam 2-3 plastry)
  • 2 ząbki czosnku, obrane
  • kawałek glonu kombu
  • 1 łyżka oliwy
  • przyprawy: 3-4 liście laurowe, 4-5 kulek ziela angielskiego, 2 goździki, 1 łyżeczka lubczyku, 2 łyżeczki soli (użyłam soli ziołowej z dodatkiem kminku, czarnuszki i siemienia lnianego), 8-10 ziarenek pieprzu, 1/2 łyżeczki kurkumy
Wszystkie warzywa oraz glon i przyprawy umieściłam w dużym garnku, zalałam zimną wodą i zagotowałam, po czym gotowałam ok. 3 godziny na wolnym ogniu.

Po ugotowaniu zupę przecedziłam i podałam z lanym ciastem zrobionym z mąki orkiszowej z dodatkiem amarantusowej. Można również zjeść tradycyjnie z makaronem, albo np. z dodatkiem kaszy jaglanej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...