środa, 26 lutego 2014

Buły z cebulą i makiem

Czyli cebulaki. Na mące razowej orkiszowej. Bardzo smaczne zarówno w dniu pieczenia jak i na następny dzień.

Składniki (na 8 buł):
  • 3 szkl mąki razowej orkiszowej (użyłam typu 2000)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 25g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru nierafinowanego
  • ok 1.5 szkl wody
  • 5 łyżek oliwy
  • farsz: 3 małe cebule drobno posiekane, 1 łyżka maku niebieskiego, 1/3 łyżeczki soli morskiej
Drożdże wkruszyłam do kubeczka, dodałam cukier oraz 1/2 szkl wody - rozpuściłam, a następnie wmieszałam tyle mąki, by powstała masa o konsystencji gęstej śmietany. Odstawiłam na ok. 20 minut by drożdże ruszyły.

Pozostałą mąkę wymieszałam z solą, po czym dodałam do niej zaczyn drożdżowy, oliwę oraz ok. 1 szkl ciepłej wody. Wyrobiłam elastyczne ciasto, które odstawiłam na ok. 1h w ciepłe miejsce, do wyrośnięcia.

Cebule posiekałam, wymieszałam z makiem i solą. Odstawiłam (do czasu aż ciasto wyrosło).

Wyrośnięte ciasto jeszcze raz zagniotłam. Podzieliłam na 8 części, które uformowałam w kulki, a następnie spłaszczyłam, by powstały placki. Na każdym z nich umieściłam 1/8 farszu. Buły odstawiłam na ok. 20 minut do wyrośnięcia, a następnie wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piekłam ok. 17-20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...