sobota, 22 lutego 2014

Spagetti z pieczonym bakłażanem

I znów makaron. Tym razem spagetti, które bardzo chwalił mój Mąż :) Stwierdził, że dawno nie jadł tak dobrego makaronu. Mnie też bardzo smakowało. Dzieciom już mniej - moje córeczki wolą bakłażan w wersji faszerowanego bakłażana, najlepiej z kuskusem...

Składniki:
  • ok. 350-400g razowego spagetti, ugotowanego al dente
  • 2 małe bakłażany, obrane i pokrojone w kostkę
  • 2-3 ząbki czosnku, pokrojone w plastry
  • 200ml domowego sosu pomidorowego
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 opakowanie mozzarelli w kulkach
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • przyprawy: sól morska, pieprz ziołowy
  • zielona cebulka, posiekana
Bakłażany wymieszałam z czosnkiem, oliwą i przyprawami. Wstawiłam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na ok. 20-25 minut.

W garnku podgrzałam domowy sos pomidorowy, dodałam przecier pomidorowy, sól, pieprz oraz mleko owsiane. Wymieszałam i wrzuciłam ugotowany makaron. Podgrzewałam go kilka minut na wolnym ogniu po czym dodałam upieczony bakłażan oraz przekrojone na połówki kuleczki mozzarelli.

Podałam posypane posiekaną zieloną cebulką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...