wtorek, 4 lutego 2014

Szybka zupa-krem borowikowa

Pyszna zupa. Do jej zrobienia użyłam mrożonych borowików i kilku warzyw, które akurat miałam w lodówce. Wyszła wyśmienita! Moje córeczki zjadły ją z dodatkiem chrupiącej ciecierzycy, ale akurat do tej zupy poleciłabym tradycyjne grzanki, które mniej przytłumiłyby jej smak. Można też jeść ją solo. Jest bardzo smaczna!

Składniki:
  • opakowanie mrożonych borowików (moje  miało 250g)
  • 1/4 sporego selera, pokrojonego w kostkę
  • 2 małe pietruszki, posiekane
  • 1 mały por, posiekany
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżeczki soli morskiej z suszonymi warzywami
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • ok. 1.5-2l wrzątku
W garnku rozpuściłam masło z dodatkiem oliwy, wrzuciłam do niej zamrożone borowiki (tylko je opłukałam, nie rozmrażałam); dusiłam przez chwilę na wolnym ogniu (ok. 5 minut), po czym dodałam warzywa, a po ok. 4-5 minutach zalałam je wrzątkiem i dodałam przyprawy. Gotowałam na wolnym ogniu przez 15 minut. Zmiksowałam blenderem.

1 komentarz:

  1. Pysznie, sama chętnie bym zrobiła, jednak ja z zasady nie daję grzybów dzieciom,więc będę musiała poczekać aż podrosną, bo dla samej siebie mi się nie chce gotować.Ale przepis zachowam:-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...