wtorek, 25 lutego 2014

Śniadaniowe placuszki dyniowe. Z dodatkiem ananasa i syropu klonowego

Jakiś czas temu upiekłam dynię, z której miąższ w większości został zużyty na ciasto dyniowe. Zostało go jeszcze trochę (ok. 1 szklanki), więc dodałam go do śniadaniowych placuszków, które zjedliśmy z dodatkiem świeżego ananasa i syropu klonowego. Wyszły bardzo smaczne!

Składniki (na ok. 30 małych placuszków):
  • 1 szkl pure dyniowego (miałam upieczoną dynię)
  • 2 jajka, najlepiej z chowu ekologicznego
  • 3 łyżki masła sklarowanego, rozpuszczonego
  • 3/4 szkl wody /mleka roślinnego (użyłam mieszanki pół-na-pół)
  • 2 łyżki cukru nierafinowanego (użyłam trzcinowego)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (użyłam bez fosforanów)
  • 3 łyżki mąki z amarantusa
  • ok. 3/4 szkl mąki razowej orkiszowej (użyłam typu 2000)
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki suszonego imbiru
  • do podania: syrop klonowy, ananas pokrojony w kawałeczki (zużyliśmy połowę sporego ananasa)
Dynię wymieszałam w malakserze z jajkami, rozpuszczonym masłem sklarowanym oraz mieszanką wody i mleka owsianego. Dodałam szczyptę soli oraz cukier i imbir, a następnie wmieszałam oba rodzaje mąki i proszek do pieczenia. Odstawiłam na ok. 15-20 minut.

Na rozgrzanej i posmarowanej masłem sklarowanym patelni smażyłam małe placuszki (używałam jednorazowo porcji wielkości 1 łyżki stołowej), aż się zezłociły.

Placki jedliśmy z syropem klonowym oraz świeżym ananasem.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...