środa, 14 maja 2014

Omletowe placki z cukinią. Z dodatkiem sosu pomidorowego


Niedawno jadłam placki z cukini w pobliskim lunch barze :) Postanowiłam w domu przygotować podobne, nieco ulepszone pod względem odżywczym ;) Do ich wykonania użyłam ekologicznych jaj oraz mąki razowej orkiszowej (też z ekologicznej uprawy). Sos powstał na bazie pulpy z bio pomidorów. Pyszne smaki!

Składniki na duży talerz pełen placków:
  • 2 średnie cukinie, starte na grubych oczkach
  • 5-6 jaj ekologicznych (użyłam od zielononóżki, które są dość małe), białka i żółtka osobno
  • 5-6 łyżek mąki orkiszowej, użyłam typu 2000
  • szczypta soli
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżki  mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • masło sklarowane do smażenia
Składniki na sos:
  • 1 mała cebula, pokrojona w kostkę
  • 1 marchewka, pokrojona w kostkę
  • 2 puszki pomidorów lub 500g pulpy pomidorowej (użyłam takiej)
  • 2 liście laurowe
  • 1 łyżeczka syropu z agawy
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • przyprawy: pieprz ziołowy, czosnek niedźwiedzi, zioła prowansalskie
Zaczęłam od przygotowania cukini - starłam ją na grubych oczkach i dodałam odrobinę soli, by puściłam sok. Odstawiłam.

Następnie zajęłam się przygotowaniem sosu. Cebulę podsmażyłam na sklarowanym maśle, dodałam marchew i chwilę razem dusiłam. Potem dodałam passatę pomidorową, liście laurowe oraz syrop z agawy. Gotowałam na małym ogniu przez 15-20 minut, aż marchew zmiękła, po czym wyjęłam liść laurowy i zmiksowałam sos na gładko. Doprawiłam ziołami oraz octem balsamicznym.

Wróciłam do przygotowania placków. Białka ubiłam na sztywno z dodatkiem odrobiny soli. Do żółtek dodałam oliwę, mleko oraz mąkę, a następnie delikatnie wmieszałam białka. Cukinię odcisnęłam z soku i dodałam do ciasta. Delikatnie wymieszałam.

Placki smażyłam na maśle sklarowanym na złoty kolor. Podałam z sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...