poniedziałek, 5 maja 2014

Warzywa w cieście z sosem jogurtowo-czosnkowym

Miałam ochotę na coś innego, czego w naszym domu za często nie jemy. Zrobiłam dla nas warzywa w cieście naleśnikowym, smażone na maśle sklarowanym. Czerwony kolor zawdzięczają pieczonym burakom. Warzywa podałam z dość ostrym sosem jogurtowo-czosnkowym, z dodatkiem cebulki dymki. Bardzo smaczne :)

Składniki (na duży talerz pełen warzywek ;):
  • 1  mały brokuł, podzielony na mniejsze części i ugotowany na parze
  • 1 cebula, pokrojona w pióra i spażona wrzątkiem
  • 2-3 małe buraczki, upieczone i pokrojone w paski
  • ciasto naleśnikowe: 2 jajka (najlepiej z chowu ekologicznego), mąka orkiszowa razowa (użyłam typu 2000), 3-4 łyżki oleju, woda (w ilości, by powstało niezbyt rzadkie ciasto naleśnikowe), szczypta soli morskiej
  • sos jogurtowo-czosnkowy: ok. 250ml jogurtu naturalnego, 2-3 ząbki czosnku (zmiażdżone), 1 cebulka dymka (drobno posiekana), sól morska
  • masło sklarowane do smażenia
Przygotowałam ciasto naleśnikowe, z którym następnie wymieszałam warzywa. Nabierałam nieduże porcje łyżką i smażyłam na sklarowanym maśle. Po zdjęciu z patelni przekładałam je na chwilę na talerz pokryty ręcznikiem papierowym, by nie były zbyt tłuste.

Podałam z sosem jogurtowo-czosnkowym (którego wszystkie składniki po prostu wymieszałam).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...