wtorek, 20 maja 2014

Zupa krem z zielonych szparagów

Od jakiegoś czasu, gdy po raz pierwszy spróbowałam szparagów, czekam na sezon na nie. Najbardziej lubię zielone, ale białymi też nie gardzę (choć jest z nimi trochę więcej zachodu przy przygotowaniu; zielonych nie trzeba obierać, a białe tak!). Moje córeczki twierdzą, że lubią jeść tylko główki szparagowe. Podałam im więc główki, a reszta pozostała niewidoczna w zupie-krem ;)

Składniki:
  • 1 cebula, posiekana
  • 3-4 ziemniaki, pokrojone w kostkę
  • 2 pęczki zielonych szparagów (1 kg)
  • 2l wrzątku lub rosołu wegetariańskiego (użyłam wrzątek + kostka eko)
  • 2-3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka masła sklarowanego
Zaczęłam od przygotowania szparagów - umyłam je, oderwałam zdrewniałe końce, odkroiłam główki (które odłożyłam na chwilę), a nóżki pokroiłam na mniejsze kawałki.

Na sklarowanym maśle podsmażyłam cebulę, dodałam ziemniaki, a następnie posiekane nóżki szparagów. Dusiłam przez 3-4 minuty, po czym zalałam wrzątkiem i dodałam ekologiczną kostkę bulionową. Gotowałam ok. 15 minut, po czym zmiksowałam ją na gładko i dodałam jogurt.

Podczas gdy zupa się gotowała ugotowałam w lekko osolonej wodzie główki szparagów (2-3 minuty). Odcedziłam i odstawiłam.

Zupę przelałam do miseczek i dodałam do niej ugotowane główki szparagów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...