środa, 21 maja 2014

Tarta botwinkowa. Na cieście z kamutu

Dalszy ciąg wykorzystywania mąki z kamutu. Tym razem powstała wiosenna tarta z botwinką, z dodatkiem koziego serka. Bardzo nam smakowała!

Składniki na ciasto:
  • 2 szkl mąki kamut
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 2-3 łyżki oleju (użyłam rzepakowego)
  • ciepła woda, w takiej ilości by zagnieść elastyczne ciasto
Składniki na farsz:
  • 2 pęczki botwinki
  • 100g białego sera koziego
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 3-4 jajka (użyłam "0")
  • przyprawy: sól morska, tymianek
Wszystkie składniki na ciasto wymieszałam i zagniotłam, po czym rozwałowałam i wyłożyłam nim formę na tartę. Spód podpiekłam przez 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Buraczki i łodygi botwinki posiekałam i poddusiłam na sklarowanym maśle z dodatkiem wody. Po ok. 10 mintach dodałam posiekane liście. Odstawiłam. Po lekkim ostudzeniu dodałam koziego serka oraz przyprawy i jajka. Farsz wylałam na podpieczony spód. Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 25 minut. Podałam z sałatką.

1 komentarz:

  1. Nigdy nie jadłam botwinkowej tarty. Założę się, że jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...