czwartek, 29 maja 2014

Rabarbar pod kruszonką owsiano-orzechowo-orkiszową


Czyli crumble z rabarbarem :) Wersja smaczna i zdrowa, bo w kruszonce umieściłam płatki owsiane, orzechy włoskie oraz razową mąkę orkiszową. Deser szybki w przygotowaniu, a owoce można do niego użyć dowolne... Teraz pojawił się rabarbar, więc go wykorzystałam. Lubimy też wersję rabarbarowo-truskawkową!

Składniki (na blachę 23x33cm)
  • ok. 1kg rabarbaru, obranego i pokrojonego na kawałki (zużyłam mniej więcej 1300g)
  • 1 szkl płatków owsianych
  • 3/4 szkl wyłuskanych orzechów włoskich
  • 1 szkl mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 2000)
  • 4 łyżki nierafinowanego cukru (użyłam trzcinowego) lub jakiejś innej substancji słodzącej
  • ok. 100g masła, miękkiego
  • szczypta soli morskiej
Pokrojony rabarbar umieściłam w blaszce.

Płatki owsiane wrzuciłam do malaksera i nieco zmiksowałam, by były drobniejsze. Następnie dodałam orzechy oraz mąkę i jeszcze raz włączyłam malakser by zmielił orzechy (nie drobno). Potem dodałam cukier oraz masło i szczyptę soli. Miksowałam aż składniki dobrze się połączyły i zaczęły się kleić.

Kruszonką posypałam rabarbar. Wstawiłam na 30 minut do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

Najlepiej smakuje jeszcze ciepłe, ale i po wystudzeniu jest smaczne :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...