czwartek, 12 czerwca 2014

Piegowaty budyń jaglany z syropem klonowym i morwą

Od jakiegoś czasu mojej starszej córce nie "podchodzi" kasza jaglana. Postanowiłam zrobić z niej nieco inne danie niż tradycyjna jaglanka i tak powstał ten piegowaty budyń jaglany. Piegi uzyskał dzięki świeżo zmielonemu siemieniu lnianemu :)

Składniki (na 4 porcje):
  • 1.5 szkl mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • 0.5 szkl kaszy jaglanej, przepłukanej
  • 3-4 daktyle, posiekane
  • 2 łyżki siemienia lnianego, zmielonego
  • szczypta soli morskiej
  • syrop klonowy
  • suszona morwa
Mleko zagotowałam, dodałam szczyptę soli oraz posiekane daktyle, a następnie kaszę jaglaną. Gotowałam na małym ogniu przez ok. 20 minut, aż kasza wchłonęła większość płynu. Zmiksowałam blenderem ręcznym (gdyby kasza była zbyt gęsta należy do niej dolać odrobinę mleka by uzyskać ulubioną konsystencję). Dodałam zmielone siemię lniane.

Budyń przełożyłam do miseczek, polałam syropem klonowym i posypałam suszoną morwą.

1 komentarz:

  1. Wow wspaniałości. Ja też bardzo lubię jaglankę.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...