środa, 11 czerwca 2014

Chrupiący chlebek z hummusem i warzywami

Domowe chrupiące pieczywo, z razowej mąki orkiszowej, z dodatkiem siemienia lnianego. Nie wymaga zbyt dużo pracy (oprócz zagniecenia ciasta i rozwałkowania), szybko się piecze. Wszystkim nam bardzo smakowało :)

Składniki na 2 chlebki (ok. 30cm, w zależności jak cienko rozwałkujemy ;)
  • 2-2.5szkl mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 2000)
  • 0.5 szkl świeżo zmielonego siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (używam bez fosforanów)
  • 3/4 łyżeczki soli morskiej
  • 1 łyżeczk tymianku
  • 3/4 szkl wody
  • 1/2 szkl oliwy + trochę do polania chlebków
Składniki na hummus:
  • 3 szkl ugotowanej ciecierzycy
  • 3-4 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 szkl ziaren sezamu, zmielonych (można użyć gotowej pasty tahini, ale tak rzadko z niej korzystamy, że wolę sama zmielić sezam)
  • 3-4 łyżki oliwy
  • sól morska do smaku
  • do połowy hummusu dodałam posiekany szczypiorek i zieloną pietruszkę
Piekarnik nagrzałam do 180 stopni.

Mąkę wymieszałam z siemieniem lnianym, proszkiem do pieczenia, solą oraz tymiankiem. Dodałam wodę i oliwę i zagniotłam elastyczne ciasto, które podzieliłam na dwie części. Następnie każdą część cienko rozwałkowałam. Przed włożeniem chlebków do piekarnika polałam je oliwą.

Chlebki piekłam pojedynczo przez 10 minut na obsypanej mąką blasze. Po lekkim ostudzeniu połamałam na mniejsze części.

Podałam z hummusem (wszystkie podane wkładniki na hummus zmiksowałam w malakserze na pastę) oraz pokrojonymi w słupki warzywami (akurat mieliśmy w domu ogórki zielone i kalarepę).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...