piątek, 13 czerwca 2014

Zupa pomidorowa z ryżem i soczewicą

Kolejne proste, jednogarnkowe danie. Tym razem zupa pomidorowa, którą moje córeczki bardzo lubią. Ponieważ zupa powstała już jakiś czas temu, użyłam do niej gotowej passaty pomidorowej, którą można zastąpić świeżymi pomidorami. Do zupy dodałam czerwoną soczewicę.
Bardzo szybko zniknęła...

Składniki:
  • 1 mała cebula, posiekana
  • 1 marchew, starta na grubych oczkach
  • kawałek selera, starty na grubych oczkach
  • 1/2 szkl czerwonej soczewicy
  • 1/2 szkl ryżu brązowego, namoczonego przez 5-6h (lub całą noc)
  • ok. 1.5l wody
  • 500g passaty pomidorowej
  • 1 łyżka oliwy
  • przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, lubczyk, sól morska, pieprz ziołowy, sos sojowy
Wszystkie składniki umieściłam w garnku, zagotowałam, a następnie gotowałam na malym ogniu przez ok. 20 minut. Doprawiłam sosem sojowym i podałam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...