wtorek, 29 kwietnia 2014

Wegański pasztet z pestek dyni i selera

Pasztet, który nam bardzo smakował. Prosty w wykonaniu, łagodny w smaku. U nas gościł na świątecznym stole, ale nadaje się nie tylko na święta! :)

Składniki (na 1 formę keksową):
  • 5 kromek razowego suchego chleba
  • 500ml wywaru warzywnego (może być z kostki, ja użyłam ekologicznej)
  • 1 duży seler, ugotowany na parze
  • 200g pestek dyni, uprażonych
  • pęczek szczypiorku, drobno posiekany
  • pęczek pietruszki, drobno posiekany
  • przyprawy: pieprz ziołowy, czosnek niedźwiedzi
Chleb namoczyłam w wywarze.

Pestki dyni zmieliłam w malakserze, przełożyłam do większej miski. Następnie zmieliłam ugotowany seler oraz namoczony chleb. Wszystkie składniki wymieszałam dodając szczypiorek, pietruszkę i przyprawy.

Masę przełożyłam do wyłożonej papierem do pieczenie formy keksowej. Zapiekałam w temperaturze 180 stopni przez ok. 45-50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...