wtorek, 15 kwietnia 2014

Wiosenna pizza ze szparagami, białym sosem i kozim serem

Pizza na cieście orkiszowym, robionym z proszkiem do pieczenia - miałam mało czasu, a mieliśmy ochotę na pizzę. Sos nie jest klasycznym sosem beszamelowym - zrobiłam go z jogurtu oraz wody (i razowej mąki). Moja młodsza córeczka zdecydowanie bardziej woli pizzę z sosem pomidorowym, ten jej za bardzo nie posmakował. Za to szparagi powyjadała ;)

Składniki na ciasto (na dużą blachę):
  • 2 szkl mąki razowej orkiszowej (użyłam typu 2000)
  • 1/2 łyżeczki soli  morskiej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (użyłam bez fosforanów)
  • 3-4 łyżki oliwy
  • woda (w ilości takiej, by wyszło elastyczne ciasto)
Składniki na sos:
  • 3 łyżki oliwy
  • 3 łyżki masła (może być sklarowane)
  • 3 łyżki mąki (użyłam razową orkiszową)
  • 1/2 szkl wody
  • 1/2 szkl jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki szczypiorku /zielonej cebulki, drobno posiekanej
  • ok. 50g sera żółtego, startego
  • przyprawy: szczypta soli, gałka muszkatołowa, czosnek niedźwiedzi
Ponadto:
  • pęczek zielonych szparagów
  • 100g sera koziego (użyłam pleśniowego)
Wymieszałam sypkie składniki na ciasto, dodałam oliwę, a następnie tyle wody by wyszło elastyczne ciasto (każda mąką chłonie wodę inaczej, więc ciężko powiedzieć ile dokładnie jej użyłam). Ciasto odstawiłam by chwilę odpoczęło.

W międzyczasie przygotowałam sos: na oliwie wymieszanej z masłem podsmażyłam mąkę, następnie dodałam wodę i jogurt. Zagotowałam aż sos zgęstniał. Dodałam starty ser, szczypiorek oraz przyprawy.

Szparagi umyłam i oderwałam zdrewniałe końcówki; ser kozi pokroiłam w plastry.

Na blachę wyłożyłam rozwałkowane ciasto, które przykryłam sosem, a następnie ułożyłam szparagi i kozi ser. Piekłam ok. 15 minut w temperaturze 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...