wtorek, 1 kwietnia 2014

Uzależniająca granola czekoladowa. Z gryką


Bardzo uzależniająca granola! :)  Moja starsza córeczka, która ostatnio niechętnie jadła takie przekąski pożarła wielką porcję; młodsza domagała się dokładki! Granolę jedliśmy z dodatkiem mleka roślinnego (mieliśmy akurat ryżowe z wanilią), które zamieniło się w przepyszną czekoladę do wypicia, a także z jogurtem. Smaczna jest też zjadana tak po prostu, bezpośrednio ze słoika :) Bardzo szybko znika, więc następnym razem zrobię z podwójnej porcji. Przepis oryginalny pochodzi stąd. W mojej wersji nie użyłam nasion chia, które w Polsce nie są łatwo dostępne; w zamian zastosowałam rosnące w naszym kraju siemię lniane.

Składniki:
  • 3 filiżanki płatków owsianych
  • 1 filiżanka gryki niepalonej
  • 1.5 filiżanki płatków kokosowych
  • 1 filiżanka orzechów laskowych
  • 1/4 filiżanki siemienia lnianego
  • 2 kopiaste łyżki cukru palmowego (lub innego nierafinowanego)
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 3 łyżki syropu klonowego /miodu /syropu z agawy
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • 1 kopiasta łyżka kakao (najlepiej ekologicznego)
  • 1 kopiasta łyżka karobu (można użyć kakao zamiast)
Płatki owsiane, kokosowe, grykę, orzechy, siemię lniane i cukier wymieszałam w misce.

Olej kokosowy rozpuściłam w garnuszku, dodałam syrop klonowy, sól, ziarnka wanilii oraz kakao i karob. Wymieszałam - ze składników powstała gęsta czekolada, którą następnie wymieszałam z suchymi składnikami.

Wyłożyłam papierem do pieczenia blachę; wysypałam na nią granolę i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na 15 minut. Po tym czasie wymieszałam granolę i piekłam kolejne 15 minut, w trakcie których mieszałam 3-4 razy (trzeba uważać, by granoli nie przypalić; kiedy orzechy będą upieczone to znak, że granola jest gotowa).

Po wystudzeniu przełożyłam do słoja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...