środa, 2 kwietnia 2014

Zielony szejk. Banan, kiwi, pietruszka, spirulina, jogurt

Ostatnio poszukuję różnych roślinnych źródeł żelaza. Przeczytałam, że mikroalgi (między innymi spirulina) zawierają go dość sporo, więc postanowiłam przygotować szejka z dodatkiem spiruliny właśnie. W moim szejku wylądował, oprócz rzeczonej spiruliny, banan - by nadać mu słodyczy, kiwi - zawierające witaminę C, dzięki której poprawia się wchłanianie żelaza, zielona pietruszka (w końcu miał to być zielony szejk) - zarówno źródło żelaza jak i witaminy mnóstwa witamin oraz kozi jogurt, w którym jest między innymi witamina B12 również poprawiająca absorbcję żelaza. Szejk był bardzo pyszny i smakował (co widać na załączonym obrazku) nie tylko mnie :)

Składniki (na ok. 350ml):
  • 1 dojrzały banan, pokrojony w plastry
  • 1 kiwi, obrane i pokrojone w kostke
  • pęczek zielonej pietruszki, posiekany
  • 1 łyżeczka spiruliny w proszku
  • ok. 100ml jogurtu koziego
Wszystkie składniki umieściłam w wysokim pojemniku i zmiksowałam ręcznym blenderem. Przelałam do wysokiej szklanki i od razu wypiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...