czwartek, 10 kwietnia 2014

Pasta buraczano-słonecznikowa. Z czosnkiem

Kolejne danie uzupełniające poziom żelaza we krwi i ogólnie wpływające na poprawę jakości krwi. Oryginalny przepis znalazłam tutaj. Chciałam uzyskać nieco inną konsystencję, dlatego moje buraki starłam na drobnych oczkach i dodałam więcej słonecznika (którego większość zmieliłam w moździerzu; można go też zmielić np. blenderem). Pasta bardzo nam smakowała!

Składniki (na słoik o objętości 400ml):

  • ok. 300g buraków, upieczonych w piekarniku
  • 1 szkl uprażonych pestek słonecznika
  • 1-2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego (lub majonezu, albo sojonezu)
  • sól morska
Buraki starłam na drobnych oczkach tarki.

3/4 pestek słonecznika zmieliłam w moździerzu. Do startych buraków dodałam słonecznik (zmielony i w całości) oraz czosnek, sól i jogurt.Wymieszałam i przełożyłam do słoika.

Jadłam na chlebie razowym (domowym; ostatnio piekę orkiszowy na żytnim zaczynie), często z dodatkiem kiełków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...