czwartek, 24 października 2013

Gotowana pszenica z kapustą i warzywami


Do wykonania tego dania zainspirował mnie przepis znaleziony w sieci (dokładnie tutaj). Zmodyfikowałam oczywiście składniki - zamiast ryżu, użyłam pszenicy (polecam też orkisz), dodałam nieco więcej warzyw i zmieniłam przyprawy. Danie sycące i bardzo pyszne!

Składniki (na 5-6 porcji):
  • 1 szkl ziaren pszenicy lub orkiszu, namoczonych najlepiej na noc w 3 szkl wody
  • 1/4 główki kapusty, poszatkowanej
  • 2 marchewki, pokrojone w półplasterki
  • 1 pietruszka, pokrojona w półplasterki
  • 1/2 selera, pokrojonego w plastry
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 szkl wrzątku
  • garść orzechów nerkowca
  • przyprawy: kurkuma, ziele angielskie, liść laurowy, kmin rzymski, kolendra, sól morska, pieprz ziołowy
Namoczone ziarna pszenicy ugotowałam w szybkowarze z odrobiną soli.

Cebulę zeszkliłam na oliwie, dodałam przyprawy, a następnie pozostałe warzywa. Smażyłam ok. 5-6 minut, po czym zalałam wrzątkiem wymieszanym z przecierem pomidorowym. Gotowałam aż warzywa były miękkie.

Ugotowane warzywa wymieszałam z pszenicą.

Podałam posypane zieloną pietruszką.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...