poniedziałek, 28 października 2013

Placki dyniowo-cukiniowe


Zachciało mi się placków (co baaardzo rzadko się zdarza), a w domu nie było ani grama ziemniaka, więc zrobiłam placki z  dostępnych pod ręką dyni i cukini. Dodałam do tego czosnek i imbir. Wyszły pyszne placki; choć dzieci nie za bardzo chciały je zjeść... Może dlatego, że to niezbyt efektowne danie ;) Choć wyglądają niepozornie, zniknęły wszystkie!

Składniki (na ok. 40 szt, małych):
  • 1 dynia hokkaido (ok. 1kg, przed obraniem), obrana i wydrążona
  • 1 cukinia, obrana i wydrążona (miałam jej mniej więcej tyle samo co dyni)
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • kawałek imbiru, zmiażdżony
  • 8 jajek przepiórczych
  • 3 łyżki skrobi kukurydzianej
  • 2 łyżki mąki orkiszowej razowej (użyłam typu 2000)
  • olej do smażenia (użyłam z pestek winogron)
Dynię i cukinię starłam na średnich oczkach, posoliłam i odstawiłam na 2-3h.

Dodałam pozostałe przyprawy, jajka, skrobię oraz mąkę. Wymieszałam.

Smażyłam na małej ilości oleju, na mocno rozgrzanej patelni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...